2012. november 24., szombat

Gercse 15

Az idei utolsó előtti Budapest Kupatúra november 24-én a Gercse túrák voltak. Egyedül indultam neki a 15-ös távnak. Vártam ezt a túrát, mert végre valami újdonságot mutatott, nagyon érdekes hely a templom és környéke. A pontos táv 15,5 km. volt 525 méter szintemelkedéssel, a nevezési díj pedig kereken egy ezres volt ezen a távon. Kereken 9:00-kor indultam el a túrán. A rajt és a cél a Kájoni János Ferences Közösségi Házban történt, ahonnan a Szilfa utcán kellett elindulni felfelé az Apáthy-szikla felé. Innen a megszokott zöld útvonalon az Árpád-kilátó következett, ahol a kéken kellett folytatni az utat Fenyőgyöngye érintésével a zöld kereszt jelzés elágazásáig, majd jött az első ellenőrzőpont a Tábor-hegyen. Az első pecsét begyűjtése után továbbhaladtam a zöld kereszten, majd a zöld sáv jelzésen és egy kellemes erdei utat követve megérkeztem Virágos-nyeregbe, ahonnan szalagozás segített eljutni a Gercse templomig, a második ellenőrzőpontig. A templom egy nagyon szép és rettentő érdekes, misztikus épület. Sosem jártam még itt, de mivel a közelben van egy geoláda, amit most nem kerestem meg, így biztosan vissza fogok térni még ide. Innen már visszafelé tartott az út a Budai-hegyek felé, először szalagozáson, majd a sárga sáv jelzésen. Az Újlaki-hegy csúcsát elhagyva leereszkedtem a Határ-nyeregbe, ahonnan a piros körséta jelzést kellett követni a Kondor útig, majd a szalagozást a Libanoni cédrusig, az utolsó ellenőrzőpontig, ahol a pecsét begyűjtése mellé még egy általam eddig meg nem talált geoládát (GClibc) is sikerült begyűjtenem. Innen már egyértelmű volt a szalagozást követve elérni a célt, ahova kereken délre értem be. Itt zsíros kenyér volt az ellátás, amivel most kivételesen nem éltem, mert siettem elérni a buszomat. A kertben egy mókuspárt figyeltem meg, majd egy pár fotót is sikerült készítenem rólunk, nagyon aranyosak voltak és hangosan rohangáltak fel-s-alá a magas fán.
Átlagos kis túra volt, esélyes jövőre a 35-ös, majd kiderül... :)

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése