2012. szeptember 8., szombat

Tündér 14

Szeptember 8-án, szombaton a Tündér 28 túrát néztem ki magamnak, de mivel a többség a 14-es táv mellett voksolt, így én is ezen indultam. Autóval érkeztünk a helyszínre, a Zugligeti Általános Iskolához, ahol kis sorbanállás és az 1000 Ft. nevezési díj befizetése után 8:05-kor egyből el is indultunk a túrán. A táv 13,9 km. volt 550 méter szintemelkedéssel és az egészre 6 óra volt adva. A rajt után először a zöld keresztet, majd a zöld sávot kellett követni, elhagytuk Disznófőt, majd fel és át az Anna-réten. Így érkeztünk meg az első ellenőrzőponthoz, Virág-völgyhöz. Innen a zöld kereszt jelzést, majd a sárga sávot és végül a piros sáv jelzést kellett követni a második ellenőrzőpontig, a Végvári-szikláig. Nem értem, hogy miért van felfirkálva az ott található emléktáblára, hogy Szent Mihály szikla, amikor mindenhol Végvári-sziklaként van bejegyezve. Makkosmáriát a lila Mária jelzésen értük el, ahol most már végre bepillantottam a templomba is. Itt már voltam jó párszor, de a templom eddig mindig kimaradt, pedig szép és érdekes. Következett a Budakeszi Kálvária, ahol finom innivalóval kínáltak a szervezők, majd célba vettük az utolsó ellenőrzőpontot, a János-hegyi átjáró-barlangot, ahol ezidáig még sosem jártam, de már olvastam róla. A barlangon áthaladva, majd visszafordulva elindultunk a cél felé. Útközben érintettük a Tündér-sziklát, ahol egy gyerekcsoporttal gyönyörködtek a kilátásban, majd hamar, 11:15-kor beértünk a célba, ahol a szokásos zsíros kenyér elfogyasztása után elindultunk hazafelé.
Kellemes kis túra volt, az oklevél is nagyon szép. Legközelebb biztos a 28-ason megyek már.

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése