2012. szeptember 23., vasárnap

HASE 20 - Katonasírok

Szeptember 23-án került megrendezésre a HASE 20 - Katonasírok nevű túra, amit már régen nagyon vártam, mivel véleményem szerint ez egy nagyon jó alkalom arra, hogy az elhunyt katonákról megemlékezzünk, de a túra végeztével egy pici csalódás ért. Már az elején voltak gondok: a TTT oldalán a nevezési díjnak 0 Ft. volt feltüntetve, valamint díjazásnak oklevél és kitűző, ehelyett a rajtnál már 600 Ft. volt a nevezés és a végén se emléklap se oklevél, se semmi, csak egy átlagos kitűzőt kaptunk. Én nagyon emléklap-centrikus vagyunk és most, főleg egy ilyen túrán ezt nagyon hiányoltam. Remélem a jövőben ezt orvosolni fogják, vagy legalább akkor ne írnák ki az oklevél ikonját díjazásként. Na meg ez a nevezési díj dolog is. 600 forint ma már nem nagy összeg, sokkal drágább túrákon is voltam már, de akkor ne legyen a TTT-n kiírva, hogy ingyenes. Ebbe az összegbe (mivel az ellátás a rajtnál össz-vissz egy alma vagy egy kis ásványvíz volt) belefért volna valami egyszerűbb kis oklevél is. Pozitívum, hogy az itiner tényleg jól használható volt, az útvonal rendesen, eltéveszthetetlenül ki volt jelölve. Kereken reggel 8:00-kor indultunk el Hűvösvölgyből a Gyermekvasút állomástól, az időjárás csodaszépre sikeredett. Az első ellenőrzőpont után a hűvösvölgyi katonasírt elhagyva a Nyéki-hegyet kellett megmászni végig a sárga jelzésen. Itt a második ellenőrzőpont nem jó helyen üzemelt. Mivel mi minden útba eső sírt érinteni akartunk, így a pontőröktől megkérdeztük, hogy hol itt a sír, mire azt a választ kaptunk, hogy mögöttük be az úton kb. 100 méterre. Hát ott aztán semmi sem volt az ég világon. GPS elővétele után rájöttünk, hogy a pontőrök eggyel lejjebb lévő elágazásnál ültek, a sírhoz eggyel feljebb kellett elhagyni a sárga jelzést pont ott, ahol a sárga derékszögben balra kanyarodott. Hát azért jó lenne ha legalább egy Katonasírok elnevezésű túra szervezői/pontőrei tisztában lennének a sírok pontos helyeivel. Na mindegy. A GPS viszont hajszál pontosan odairányított bennünket, tehát sikerült meglátogatni ezt a sírt is, majd folytattuk utunkat tovább a sárga jelzésen a harmadik ellenőrzőponthoz, a Vadaskerti emlékműhöz, ahol ismét volt egy katonasír. A Határ-nyereg után tovább a sárgán megmásztuk az Újlaki-hegy kemény kaptatóját, majd áttértünk egy rövid ideig a kék körséta jelzésre, ahol a negyedik ellenőrzőpont következett. Innen egy jelöletlen úton tértünk vissza a sárga jelzésre, amit egészen a Virágos-nyeregben található katonasírig kellett követni, ahol az ötödik pecsétet kaptuk a szép itinerre. Innen a célig végig az Országos Kéktúra vonalán haladtunk. Megmásztuk a Vihar-hegyet, majd a térképen egy helyen sírok voltak feltüntetve, amire először azt gondoltuk, hogy katonasírok, de miután kitértünk megnézni őket, rendes sírok voltak, repülőpilóták sírjai. Érdemes volt megejteni ezt a kis kitérőt, nagyon érdekes hely és nem messze tőle csodaszép kilátópont is van. A kék jelzésen tovább felmásztunk a Hármashatár-hegyre, ahol a hatodik ellenőrzőpont volt, majd végig lefelé haladva elértük a hetedik pontot Fenyőgyöngyénél. Átkelve a Szépvölgyi-úton egy laza emelkedés következett az Árpád-kilátóig, ahonnan a tegnap már bejárt útvonalon mentünk tovább. A kék jelzésnek ez a szakasza nekem nagyon tetszik, főleg az út egyik szélén kövekből kirakott kis falacska, valamint az útba eső sziklák. Ezután visszatértünk a Határ-nyeregbe, majd a Vitorlázó repülőtér mellett, a régi határkövek mentén haladt az út, majd miután a kék jelzés egy erős balkanyart vett, nekiindultunk a lejtőnek és egész hamar leértünk Hűvösvölgybe, ahol az úttesten átkelve pillanatokon belül a célban voltunk. Itt megkaptunk a kitűzőt, de mint már említettem, az emléklap hiánya kicsit letaglózott. Remélem a jövőben ki lesznek küszöbölve ezek a hibák, amelyeket a beszámolóm elején írtam, mert összességében egy nagyon jó kis túra volt ez, megérdemli a jó és pontos szervezést, valamint egy mindenkinek járó emléklapot.

Szerk.: Most néztem rá a túrára ismét a TTT-n és javították a hibát az alábbi üzenettel:
(Előzetesen, TTT szerkesztői hibából adódóan, a túra nevezési díja (nulla Ft) tévesen jelent meg az internetes kiírásban. A nyomtatott Teljesítménytúra Naptár tartalmazta a pontos adatot (600 Ft). A hibáért ezúton kérünk bocsánatot a rendezőktől és a túrázóktól is. TTT szerk. 2012-09-23)

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.

1. Sajnos mi már nem voltunk ilyen szerencsések, mivel a kitűzők elfogytak mire mi beértünk a célba. Helyette viszont kaptunk érmet, de nálunk meg pont a kitűző a lényeg :) Mindegy, majd legközelebb. Ildikó

1. Gratulálok a teljesítéshez. Remélhetőleg jövőre jobban odafigyelnek a szervezők az ilyen esetekre, de hát a részvétel és a túra szépsége a legfontosabb. :)

2. Szia Ildikó! Mi szívesen elcseréljük a 2 kitűzönket az érmeitekre. Ha érdekel kérlek írj az ekispestkupa@gmail.com-ra. Köszi: Sanyi

2. Mi nem kaptunk sem almát, sem ásványvizet - 8.56-kor indultunk. A célban oklevél nem volt, de állítólag lehetett volna kérni, volt, aki kapott. A kitűzőt is megkérdezték, hogy kérünk-e. Miért, van, aki nem kérte?? Ár-érték arányban a 600 Ft kicsit soknak tűnt.

1. Igen, szerintem is. Múlt héten a Meteor 21A túrán voltam és ott is 600 Ft. volt a nevezés (kedvezmények nélkül) és igaz, ott sem volt külön emléklap, de cserébe egy gyönyörű szép fém jelvényt kaptunk, valamint volt csoki, üdítő, téli fagyi, stb. ellátás. Itt viszont egész út alatt semmi. Pedig jó lett volna. Meg mi az, hogy külön kell kérni oklevelet meg kérünk-e kitűzőt!? Hát nem tudom, de ez a szervezés így nekem nem nyerte el a tetszésemet, úgyhogy ha jövőre esetleg nem Budapest Kupázok, akkor valószínűleg ez a túra ki fog maradni. :/

2. A Meteor szervezői huszonharmadszor csinálták végig a túrát, azóta nincs külön emléklap/oklevél - de nem is hiányzik szerintem, azt "megszoktuk". Sajnos a 600Ft-os nevezési díjat jövőre már biztosan nem fogják tudni tartani - viszont a jelvényből szerencsére nem engednek, annak ellenére, hogy több, mint 70 féle(!) verziót kell készleten tartani belőle (21km, Maraton és 50km, 23-23 különböző színnel jelezve a teljesítések számát, illetve van,ami már méretben is eltér).

3. Előző kommentemet helyesbítem: a téli fagyi az nem azon volt, hanem a pécsiek túráján. Na de a lényeg ami lényeg igazad van a Meteor túrával kapcsolatban, ott a jelvény maga gyönyörű szép és simán feledteti az oklevelet, azon mindenképp indulok jövőre is, mert szeretném a Maratont és az 50-esnek a jelvényét is begyűjteni, de ezen csak egy snassz kitűző volt, ami nem is olyan nagy szám ráadásul... :/

3. Első és utolsó részvételem volt e túrán. Ha a 600 Ft-os nevezési díjba nem fér bele az oklevél/emléklap (úgy, hogy semmilyen ellátás nincs), akkor ott nagyon komoly szervezői hiányosságok vannak...

4. Tegyük hozzá, hogy a 600Ft mellett két támogató is szerepelt a -szerintem túlzottan harsogóan tiritarka - itineren, úgyhogy tényleg érthetetlen az emléklap/oklevél hiánya.
    Az, hogy a pontőrök nem tudják, hol kéne lenniük, nem tudják, hogy hol van az a fontos/jellemző tereptárgy/objektum/akármi, az nem is minősíthető...