2012. április 9., hétfő

Tojás 30A Teljesítménytúra

Húsvéthétfőn idén a locsolkodás helyett a túrázást választottuk. 4-en indultunk neki a Tojás túrák 30A távjának, ami tulajdonképpen csak névlegesen volt 30 kilométer, valójában az itiner szerint 26,771 km volt 940 méter szintemelkedéssel. A nevezési díj 1000 Ft. volt és bőséges (8 órás) szintidő volt megadva. Reggel a Széll Kálmán tértől a 128-as busszal megközelítettük a rajtot, ami a megállótól az Érsebészeti Klinika megállóhelytől nem messze egy lépcső alján volt, ahonnan 6:55-kor indultunk el. Innen egyből felmásztunk a Kissvábhegyre, másnéven Martinovics hegyre, ahol már egyből jött az első ellenőrzőpont. Ezután én kitértem megkeresni a Kis Svábhegy nevezetű geoládát (GCvics), amit sajnos nem találtam meg, akárhogyan kerestem. Előttem lévő két próbálkozónak sem sikerült a láda felkutatása, ezért képeket csináltam a helyszínről és megkértem a rejtőt, hogy legyen szíves jóváhagyni a megtalálást. Ezután mielőtt még a második ellenőrzőpontra érkeztünk volna még egy geoládát beterveztem, a Kőpark tanösvényt (GCKPRK), aminek sikeresen megszereztem a jelszavát az alternatív lehetőséget igénybe véve, mivel maga a park még ilyen korán nem volt nyitva. Innen nemsokára elérkeztünk a második ellenőrzőpontra, a Széchenyi-emlékhez, majd innen már többször bejárt útvonalon haladtunk. A Normafánál nagyon szép, tiszta kilátás fogadott, készítettem is egy pár fotót. Nagyon szeretem azt a helyet. Innen lefelé haladtunk tovább érintve a további ellenőrzőpontokat, Disznófő-forrást, az egykori Hárs-hegyi campinget, majd a jó meredek Battai lépcsőn felmentünk az Apáthy-sziklához, ahol gyönyörű szép tiszta volt a kilátás, csak eléggé fújt a hideg szél. Innen az Árpád kilátó már nem volt messze és a pecsételés után egy meglepetés frissítő pontba futottunk bele, ahol volt zsíros kenyér, vajas kenyér, felvágott, hagyma, sajt, csalamádé, stb., szóval bőséges ellátás. A Guckler-sziklát elhagyva rövidesen a Virágos-nyeregbe értünk, ahonnan folyamatosan a zöld jelzésen haladva elértük Szarkavárat, majd Solymáron a célállomást. Itt volt egy kis torlódás a célban, az itineren az áll, hogy 13:09-kor értem be, de ez biztos, hogy egy 8-10 perccel hamarabb történt. Nagyon jó kis túra volt, nem bántam meg, hogy kihagytam a locsolkodást és persze ez is egy újabb pecsét a Budapest Kupa füzetbe. :)

A túrán készült fotók megtekinthetőek a képre kattintva.


3 megjegyzés:

  1. Hiba az oldal megjelenítése közben

    Időpont: 2012-04-10 12:12:18 (CEST)
    Hibakód: 1024: Felhasználói megjegyzés
    Hibaüzenet: Hiba az SQL utasítás végrehajtása során: Table 'fotoalbum.album_exifdata180' doesn't exist
    A rendszer a hibáról naplót készített.
    Próbálja meg frissíteni az oldalt böngészője frissítés (reload) funkciójával
    Amennyiben a hiba továbbra is fennáll, kérjük várjon türelemmel, amíg kijavítjuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már írtam az üzemeltetőknek ez ügyben, remélem hamarosan javítva lesz!

      Törlés
  2. Jól tetted, hogy a locsolkodás helyett a túrázást választottad. Nagy élmény lehetett, a fotók klasszak, különösen a panorámakép. :)

    VálaszTörlés